Skąd brać owoce zimą?

W okresie zimowym z powodu niekorzystnych warunków pogodowych potrzebujemy zwiększonej dawki witamin i mikroelementów, które w znacznym stopniu wzmacniają odporność organizmu. Składniki te są jednak obecne przede wszystkim w świeżych owocach, czyli produktach słabo wówczas dostępnych lub bardzo drogich. Na szczęście istnieje dla nich alternatywa w postaci choćby wysokiej jakości mrożonek oraz soków.

Strzał w dziesiątkę

W zimie zaleca się spożywanie głównie mrożonych owoców, które możemy zakupić przez internet np. na stronie https://danex.pl/. Po odpowiedniej obróbce zapewnią nam znacznie więcej wartościowych składników odżywczych i smaku, aniżeli poszarzałe warzywa z supermarketu (pochodzące przeważnie z dalekiego importu). Wynika to z faktu, że ekstremalnie niska temperatura jest optymalnym sposobem na konserwację jedzenia.

Z dodatkiem mrożonych truskawek, malin, wiśni, jagód, porzeczek, czy jeżyn można z powodzeniem przyrządzić pyszne koktajle, lody, ciasta, owsianki oraz naleśniki. W trakcie chłodnych miesięcy warto ponadto regularnie jeść suszone owoce w postaci moreli, śliwek, gruszek i jabłek. Są one bowiem doskonałym źródłem błonnika, witamin z grupy B, C i E, magnezu, potasu, a także żelaza. Ich niewątpliwą zaletą jest to, że szybko dają poczucie sytości, w związku z czym stanowią świetną przekąskę dla osób będących na diecie. Pozostałe godne polecenia wyroby na zimę to soki pasteryzowane, kompoty (robione samodzielnie lub zakupione w sklepie) oraz dżemy i konfitury z dużymi kawałkami naturalnych owoców.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

11 − siedem =