Samochody posiadające silnik spalinowy muszą być wyposażone w układ wydechowy. Zazwyczaj na jego końcu montowany jest tłumik. Jego zadaniem jest zaś tłumienie fal dźwiękowych, które powstają podczas pracy samochodu. A także chłodzenie spalin przed ich wydostaniem się na zewnątrz. Dostępne na rynku tłumiki różnią się jednak swoją konstrukcją. Jak wybrać ten najlepszy?
Wymiana tłumika – czym się kierować?
Obecnie wyróżnia się kilka rodzajów tłumików ze względu na to, jak tłumią one dźwięki silnika. Stosuje się w nich odmienne zasady fizyki, dzięki którym energia fal dźwiękowych zostaje rozproszona lub wręcz unika zaniknięciu. W sklepach znajdziemy więc tłumiki oznaczone jako komorowe, interferencyjne, absorpcyjne lub mieszane. Jednak chcąc wymienić stary tłumik na nowy, najlepiej kierować się posiadanym modelem samochodu. W przeciwnym razie nowy zakup może być niedopasowany wielkością do posiadanej rury wydechowej lub w inny sposób nie zgrywać się z podwoziem auta. Na szczęście znalezienie odpowiedniego modelu nie powinno być wcale trudne. Widoczny na stronie https://pamaku.pl/tlumiki-mercedes-benz-c-klasse-w203-t203-2000-2007-1-8-kompressor-i3678.html tłumik pasuje do kilku modeli samochodów marki Mercedes. W dodatku takich, które na rynku pojawiły się już wiele lat temu.