Koniec zimy i ocieplenie to czas, kiedy na drogi chętniej wyjeżdżają właściciele przyczep. Szczególnie dotyczy to przyczep kempingowych. Część osób zastanawia się też nad kupnem nowych domów na kółkach bądź też zwykłych przyczep do przewozu większych rzeczy. Jednak zanim to zrobimy, to musimy być świadomi, że holowanie przyczep jest dość wymagające. Warto przed zakupem i użytkowaniem danej przyczepy zapoznać się z przepisami, które dotyczą przyczep. Istnieje też możliwość dokupienia wielu dodatków takich jak np. błotnik do naczepy.
Według przepisów drogowych do holowania przyczepek do masy 3,5 tony wystarczy prawo jazdy kategorii B. Jednakże do cięższych przyczep należy już posiadać kategorię B+E. Wtedy waga takiej przyczepy może przekroczyć 6 ton. Mając te uprawnienia, jesteśmy gotowi, by holować daną przyczepę. Jednakże nie uczynimy tego bez sprawnego haka. Montaż należy przeprowadzić w sprawdzonym serwisie. Natomiast zamontowany hak musi przejść dodatkowo przegląd na stacji diagnostycznej. Warto pamiętać, że przyczepy do 750 kg nie wymagają przeglądu.
Istnieje duża ilość dodatkowych akcesoriów do przyczep. Do takich należą choćby kamery cofania, pasy transportowe oraz uchwyty. Istnieje też możliwość w wyposażenia się w zabezpieczenia antykradzieżowe. Inne akcesoria to: przewody elektryczne, wtyczki, gniazda, adaptery, zawiasy burty, zaczepy kulkowe, zapięcia burtowe, rolki dziobnice do przyczep podłodziowych, felgi, błotniki, nowy zestaw oświetlenia, tablice wyróżniające pojazdy i wiele innych.