Naprawa gwintu świecy – kilka praktycznych porad

Naprawa gwintu świecy może zostać przeprowadzona na dwa główne sposoby. Pierwszy polega na wymontowaniu świecy z układu oraz przeprowadzeniu regeneracji gwintu w specjalistycznym salonie. Druga metoda jest bardziej skomplikowana, jednak szybsza. Pozwala na regenerację bez zdejmowania głowicy, w obrębie danego pojazdu. Poniżej przyglądamy się drugiemu z wymienionych rozwiązań oraz wskazujemy na korzyści wynikające z jego wyboru.

Naprawa gwintów bez zdejmowania głowicy 

Gwinty wymagające regeneracji należy powierzyć doświadczonym specjalistom – szczególnie jeśli pragniesz przeprowadzić ją w samochodzie. Wówczas należy skontaktować się z profesjonalnym mechanikiem lub serwisantem gotowym nie tylko podjąć się tego zadania, ale również przeprowadzić je w Twoim ogrodzie lub garażu. Warto w trakcie poszukiwania specjalisty określić parametry silnika oraz wskazać jaki gwint posiada świeca. Najczęściej nowe gwinty wykonuje się w świecach żarowych, iskrowych szpilkowych, o rozmiarach: M6 – M8 – M8x1 – M10 – M10x1 – M10x1,25 – M12 – M12x1,25 – M14 – M14,25 – M18x1,5. 

Profesjonalna naprawa gwintu – jak powinna wyglądać?

Przede wszystkim serwisant powinien być wyposażony w urządzenie do usuwania powstających w trakcie naprawy opiłków. Ich obecność będzie szkodliwa dla całego układu. Powinien także stosować specjalne kleje do gwintów, które wspomogą tuleje. Naprawa gwintu świecy w głowicy powinna trwać stosunkowo krótko. Wielu specjalistów oferuje możliwość ukończenia zadania w ciągu mniej niż godziny. Jest to czas nawet dziesięciokrotnie krótszy niż w przypadku napraw, w których wyciąga się cały komponent z samochodu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

czternaście + osiem =