Jak działa zawieszenie pneumatyczne w samochodach?

Zawieszenie pneumatyczne w samochodzie działa sprawnie i pozwala zachować bezpieczeństwo. W tym przypadku na uwagę zasługuje poduszka zawieszenia, jaka jest nazywana miechem. Czym odznacza się to pojęcie? Kiedy dokonać wymiany poduszki? Jak działa zawieszenie tego typu w aucie?

Pneumatyka w samochodzie

Zawieszenie pneumatyczne w aucie składa się z wielu podzespołów, jakimi są:

– jednostka sterująca,

– kolumny pneumatyczne lub miechy z amortyzatorami,

– blok zaworowy,

– kompresor powietrza,

– zasobnik ciśnienia,

– czujnik poziomu,

– przewody powietrzne.

Poduszka zawieszenia pneumatycznego to bardzo ważny element, jaki ma za zadanie stabilizować i amortyzować auta z zawieszeniem pneumatycznym.  Ciekawą ofertę znajdziemy pod adresem: https://thomasmarkt.com/serwis-zawieszenia/355-wymiana-poduszki-zawieszenia-pneumatycznego.html. Najważniejszym zadaniem poduszki jest z pewnością dostosowanie wysokości zawieszenia do preferencji kierowcy, warunków terenowych i ilości pasażerów w pojeździe. Miech jest niezwykle istotny – tłumi drgania, zmniejsza poziom hałasu i zapobiega odrywaniu się kół od podłoża na trudnych terenach. To element często eksploatowany, dlatego wymaga regularnej wymiany i okresowego przeglądu. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dwadzieścia − 1 =