Co ma wpływ na ilość spalanych kalorii podczas treningu?

Każdy, kto podejmuje się ćwiczeń fizycznych, treningów siłowych i innych aktywności, które mają na celu zrzucenie zbędnych kilogramów, z pewnością przykłada także dużą wagę do tego, co je. Dieta wiąże się bowiem nieodzownie z tym, jak przybieramy na wadze oraz co wpływa na to, jak szybko treningi przyniosą wymierne rezultaty.

Kaloria – nasz wróg czy sprzymierzeniec?

Kaloria to jednostka cieplna, która jest powszechnie używana jako wskaźnik uwalnianej energii. Kilokaloria, odpowiadająca tysiącom kalorii, to z kolei szeroko wykorzystywana miara w dietetyce. Pozwala ona skutecznie oszacować, z jakich składników powinny składać się posiłki i jak należy je łączyć, aby ich suma, czyli wartość energetyczna naszej diety, była odpowiednia, a ewentualna nadwyżka została „spalona” w celu poprawy sylwetki oraz polepszeniu stanu naszego zdrowia. Jak jednak wyliczyć dokładnie, ile tych zbędnych kalorii potrzebujemy spalić?

Jak schudnąć efektywnie?

Podczas przeciętnego treningu trwającego godzinę, niezależnie od rodzaju wykonywanych ćwiczeń, dorosły człowiek spala około 250-300 kalorii. Jeśli przeliczymy to na kalorie, jakie zawiera przykładowo jeden pączek, jest to dość mało. Należy jednak mieć na względzie, że są to jedynie szacunki. Jeśli zależy nam na dokładnych wyliczeniach, niezwykle przydatnym narzędziem do wyliczenia ilości spalanych kalorii jest kalkulator kalorii po treningu. Dzięki niemu będziemy w stanie oszacować, które aktywności i ćwiczenia przynoszą najlepsze rezultaty. Pozwoli to zaplanować skuteczny plan treningu na wiele miesięcy. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

15 + pięć =