Marketing jest szerokim pojęciem, obejmującym szereg działań mających doprowadzić do sprzedaży dóbr i usług, a poprzez to do realizacji założonych celów finansowych. W jego obrębie wyróżnić można wiele narzędzi, a jednym z nich jest często wykorzystywana w zakresie promocji reklama. Ona również przybiera rozmaite formy. Przed ustaleniem strategii reklamowej warto zatem przeanalizować, jaki kanał najlepiej odda to, co firma chce zaprezentować.
Wzrok odbiorcy, zanim skieruje się na treść, w pierwszej kolejności skupia się na obrazie. Ilustracje, grafiki, zdjęcia czy animacje pozwalają zwrócić uwagę konsumenta. Istotne jest więc, aby zadbać, by wizualny przekaz był atrakcyjny dla odbiorcy, ale jednocześnie prawdziwy. Oferta przedsiębiorstwa przedstawiona za pomocą zdjęcia w łatwy sposób dotrze do adresata, który dzięki otrzymanemu obrazowi bez problemu będzie potrafił zdiagnozować obszar działalności podmiotu. Wykonywaniem takich fotografii zajmuje się firma http://pixart.com.pl, znająca klucz do skutecznej komunikacji poprzez obraz.
Ten sposób reklamy jest wart rozważenia nie tylko w przypadku chęci pokazania konkretnych produktów. Fotografia produktowa koncentruje się na przedmiocie lub grupie artykułów, ale równie ciekawie w formie wizualnej przedstawić można proces albo usługę. Przedsiębiorstwo niezależnie od swojego profilu posługiwać się może fotografią spełniającą funkcję nośnika reklamy.