Marka produktu to suma wszystkich elementów marketingowych, które wpływają na decyzję konsumenta o zakupie danego produktu. Jest to postrzeganie jakości, wartości i zaufania, które konsumenci kojarzą z konkretną marką lub firmą.
Strategia rozwoju marki produktowej, jak i jej sama realizacja jest bardzo długa i żmudna. To nie jest coś, co dzieje się z dnia na dzień, a to wymaga czasu i zaangażowania, aby zrobić to poprawnie. Jednak jeśli chcesz odnieść sukces w tej dziedzinie, to musisz wziąć pod uwagę kilka istotnych elementów na dobry początek.
Nazwa marki powinna być prosta, zapadająca w pamięć i opisująca produkt lub usługę. Powinna być również łatwa do wymówienia i przeliterowania. Jeśli chcesz może być również chwytliwa lub zabawna, jeśli chcesz iść w kierunku czegoś, co wyróżnia się z tłumu.
Logo jest wizualnym elementem Twojej marki, który pomaga ludziom ją zapamiętać. Powinno być proste, pogrubione, zapadające w pamięć i spójne na wszystkich platformach (strona internetowa, materiały drukowane, podpisy e-mail itp.). Logo marki powinno być używane razem z wizytówką, papierem firmowym itp., więc upewnij się, że wydrukowałeś wystarczającą ilość kopii, aby każdy z Twojego zespołu miał je zawsze przy sobie.
Aby stworzyć spójny wygląd wszystkich materiałów marketingowych, ważne jest, aby wybrać kolory, które będą dobrze ze sobą współgrały i uzupełniały się wzajemnie, nie zderzając się ze sobą. Wybierz 2-3 główne kolory, które najlepiej reprezentują Twoją markę i używaj ich konsekwentnie na wszystkich platformach, jeśli to tylko możliwe (wizytówki, broszury itp.).