Jak zaktywizować osoby starsze do większego ruchu?

Nie tylko krzyżówka przy kawie

Nie jest tajemnicą, iż z wiekiem słabnie zarówno sprawność fizyczna, jak i chęci do aktywnego spędzania czasu. Niegdyś osiągające sukcesy w sporcie osoby, w starczym wieku wolą poświęcać czas na bierny odpoczynek. O ile robienie na drutach, oglądanie telewizji czy czytanie pozwalają doskonale się odprężyć, na ogół wymagają pozostawania w pozycji leżącej bądź siedzącej, co w dłuższej perspektywie nie jest korzystne dla zdrowia. Ludzie, mający problemy z układem kostnym lub stawami, nie powinni zapisywać się na maratony ani próbować sportów ekstremalnych, bowiem tzw. ,,skok na głęboką wodę” z reguły prowadzi do szybkiego zniechęcenia się i całkowitego zaniechania ruchu. W trosce o dobre samopoczucie warto poświęcić minimum pół godziny każdego dnia na lekkie, sprawiające przyjemność ćwiczenia. 

Motywacja zawsze w cenie

Jak wiadomo, kluczowym elementem, pozwalającym cokolwiek przedsięwziąć jest (wewnętrzna lub pochodząca z zewnątrz) motywacja. By zachęcić seniorów do aktywności fizycznej, należy przede wszystkim zaoferować wsparcie, jak również uświadomić im, jakie konsekwencje niesie ze sobą bezruch (m.in krzywienie kości, stopniowy zanik mięśni, przygnębienie, ospałość), a także pokazać pozytywne skutki uprawiania sportu. Już po pierwszym dostosowanym do obecnych możliwości treningu, nietrudno odczuć mniejszy poziom stresu oraz satysfakcję, zaś z biegiem czasu – osłabienie dolegliwości bólowych i lepszą sprawność. Decydując się na trening dla seniorów Łódź jest dobrym miastem, w którym można otrzymać taką pomoc od ręki. Można mieć także gwarancję przyjemnej atmosfery podczas bezpiecznych ćwiczeń w dowolnym miejscu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

19 − trzynaście =