Odpowiednia logistyka przedsiębiorstwa to istotny element jego funkcjonowania. Właściwe planowanie dostaw, eksportu i innych działań związanych z przewozem towarów może wpływać na konkurencyjność firmy. Jest tak również w branży e-commerce, czyli handlu elektronicznego, który prężnie rozwija się w internecie.
Na współczesnym rynku logistyka dla e-commerce opiera się na kilku podstawowych założeniach. Przede wszystkim powinna zapewniać dobrego dostawcę, który przestrzega terminowości, ale także odpowiednio dba o towarowanie magazynów rozsądnymi ilościami danych produktów. Ważne jest również sprawny system informowania o realizacji konkretnych zamówień, intuicyjnie współpracujący z klientem, a także rozsądna kalkulacja kosztów związanych nie tylko z samym przewozem, ale również pakowaniem. Pomóc w tym może wybranie pasującego do konkretnych wymagań modelu logistycznego. Dzięki temu usługi e-commerce będą prowadzone z najwyższą efektywnością i starannością, odpowiadając na oczekiwania zarówno samej firmy, jak i klienta.