Zawieszenie pneumatyczne w samochodzie działa sprawnie i pozwala zachować bezpieczeństwo. W tym przypadku na uwagę zasługuje poduszka zawieszenia, jaka jest nazywana miechem. Czym odznacza się to pojęcie? Kiedy dokonać wymiany poduszki? Jak działa zawieszenie tego typu w aucie?
Zawieszenie pneumatyczne w aucie składa się z wielu podzespołów, jakimi są:
– jednostka sterująca,
– kolumny pneumatyczne lub miechy z amortyzatorami,
– blok zaworowy,
– kompresor powietrza,
– zasobnik ciśnienia,
– czujnik poziomu,
– przewody powietrzne.
Poduszka zawieszenia pneumatycznego to bardzo ważny element, jaki ma za zadanie stabilizować i amortyzować auta z zawieszeniem pneumatycznym. Ciekawą ofertę znajdziemy pod adresem: https://thomasmarkt.com/serwis-zawieszenia/355-wymiana-poduszki-zawieszenia-pneumatycznego.html. Najważniejszym zadaniem poduszki jest z pewnością dostosowanie wysokości zawieszenia do preferencji kierowcy, warunków terenowych i ilości pasażerów w pojeździe. Miech jest niezwykle istotny – tłumi drgania, zmniejsza poziom hałasu i zapobiega odrywaniu się kół od podłoża na trudnych terenach. To element często eksploatowany, dlatego wymaga regularnej wymiany i okresowego przeglądu.