Układ wydechowy przenosi spaliny wydostające się z silnika umieszczonego z przodu, na tył auta. Dzięki temu nie wpadają nam one do kabiny i możemy jechać w czystym powietrzu. Dodatkową funkcją jest wyciszanie odgłosu pracy silnika, która bez zespołu tłumików byłaby bardzo głośna. Sprawdźmy co robić, by wszystkie elementy tego układu były sprawne przez jak najdłuższy czas.
Powyższa uwaga tyczy się przede wszystkim tych kierowców, którzy posiadają nisko zawieszone auta. Wtedy cały spód pojazdu i umieszczony pod nim wydech, jest narażony na różne czysto fizyczne uszkodzenia. Należy więc delikatnie przejeżdżać przez progi zwalniające, unikać jeżdżenia po drogach gruntowych, gdzie jest dużo wybojów. W niektórych autach zdarza się też, że pomimo normalnej wysokości zawieszenia i tak potrafi urwać się wydech Astra G jest jednym z takich pojazdów, gdzie nierzadko dochodzi do uszkodzenia gumowych wieszaków, które utrzymują rurę oraz tłumiki pod podwoziem. Jeżeli zauważyliśmy, że elementy wiszą bardzo nisko, a tylny tłumik przyjął nienaturalną pozycję, warto skontrolować wszystkie wieszaki i ewentualnie wymienić je na nowe.
Spaliny mają to do siebie, że tworzą w wydechu bardzo agresywne środowisko. Układ wykonany nawet z najlepszych materiałów zacznie prędzej czy później rdzewieć od środka. Możemy jednak znacznie spowolnić postępowanie korozji, między innymi poprzez rezygnację z krótkich tras. Wtedy spaliny nie są w stanie na tyle rozgrzać elementów wydechu, żeby odparowała całą wilgoć. Do sklepu osiedlowego lepiej więc pójść na piechotę, a samochodem jeździć na dłuższe trasy. Jeżeli coś przerdzewieje na wylot, zazwyczaj będzie to tłumik. Wtedy nie ma innej opcji jak wymiana na nowy. Warto kupić go w internecie, gdzie ceny są sporo niższe. Na przykład tłumiki do BMW i39 możemy kupić tutaj: http://pamaku.pl/tlumiki-bmw-i39.html. Znajdziemy tam zarówno wersje końcowe (montowane obok tylnego zderzaka), jak również pośrednie (znajdujące się na początku lub/i w połowie rury wydechowej) oraz inne części do układu wydechowego.