Należy uświadomić sobie, że sukces firmy zależy w głównej mierze od marketingu. Marketing nie jest kwestią drugorzędną, ale najważniejszym mechanizmem napędzającym sprzedaż. Jeśli sprzedaż jest niezadowalająca, dzieje się tak prawdopodobnie nie dlatego, że produkt jest niskiej jakości; być może nie poświęcono wystarczającej uwagi marketingowi. Być może grupa docelowa, która byłaby potencjalnie zainteresowana oferowanym produktem lub usługą, zwyczajnie nie wie o ich istnieniu
Celem marketingu nie musi być koniecznie ukształtowanie pozytywnej opinii konsumenta o danej firmie. Czasami wystarczy budowanie świadomości marki, czyli jej rozpoznawalności. Konsumenci mają skłonność do kupowania produktów, które znają chociażby z nazwy. Produkt znany konsumentowi stwarza o wiele większą szansę transakcji niż produkt, który konsument widzi po raz pierwszy.
Tradycyjny marketing od dawna należy do przeszłości. Obecnie najważniejszy dla firmy jest marketing internetowy. Istotną rolę w marketingu online odkrywają agencje social media, które zajmują się np. prowadzeniem Facebooka czy też kanału YouTube na rzecz firmy. Takie działania wchodzą w zakres content marketingu, który polega na tworzeniu i publikowaniu interesujących treści, budujących relację odbiorcy z daną firmą.