Budowa i charakterystyka zawieszenia pneumatycznego

W różnych modelach aut spotyka się mniej lub bardziej skomplikowane konstrukcje zawieszeń pneumatycznych. W najprostszych rozwiązaniach podzespoły te składają się wyłącznie z dwóch poduszek powietrznych oraz kompresora zaopatrującego je w sprężone powietrze. Zawieszenia nowocześniejsze są z oczywistych względów o wiele bardziej skomplikowane i składają się z większej ilości elementów. Zatem, jak wygląda podstawowy schemat budowy zawieszenia pneumatycznego we współczesnych samochodach?

Zawieszenie pneumatyczne w samochodach BMW oraz Mercedes

BMW wyposaża swoje samochody w zawieszenie pneumatyczne typu Nivo. Cechą charakterystyczną tej konstrukcji jest system samopoziomowania, którego zadaniem jest utrzymanie stałego prześwitu bez względu na obciążenie. Poza tym zawieszenia tego typu charakteryzują się klasyczną konstrukcją. Tak więc spośród elementów, które można spotkać na przykład w zawieszeniu pneumatycznym do BMW E60, należy wymienić między innymi poduszki pneumatyczne, kompresor oraz czujniki Nivo, które są częściami najbardziej awaryjnymi. 

Konstrukcja zawieszeń pneumatycznych oraz typowe awarie są podobne w rozwiązaniach proponowanych przez różnych producentów. Tak więc w podzespołach koncernu Mercedes i BMW najczęściej awariom ulegają czujniki, wiązki elektryczne oraz miechy pneumatyczne. Ile kosztuje ich wymiana? Z cenami podstawowych elementów wchodzących w skład zawieszeń pneumatycznych mercedesa można się zapoznać między innymi na stronie internetowej https://thomasmarkt.com/16-zawieszenie-pneumatyczne-mercedes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

jeden × pięć =