Sport i dieta – sposoby na uniknięcie problemów z sercem?

Serce to jeden z najważniejszych organów w ciele człowieka. Pracuje bowiem nieustannie, tłocząc krew i gwarantując jej przepływ przez wszystkie tkanki występujące w organizmie. Niestety jest narażone na poważne schorzenia cywilizacyjne, takie jak choćby miażdżyca, choroba wieńcowa czy zawał. Podstawowe warunki utrzymania go w dobrej kondycji to regularne uprawianie aktywności fizycznej oraz odpowiednie odżywianie – znacznie więcej na ten temat przeczytamy na blogu o zdrowym stylu życia.

Warto zadbać o przedłużenie sobie życia

Głównym sposobem na uniknięcie zaawansowanych problemów z mięśniem sercowym jest regularne uprawianie sportu. Może to być bieganie, pływanie, jazda na rowerze, fitness, siłownia, a nawet nordic walking – wybór konkretnej aktywności zależy w ogromnej mierze od możliwości naszego ciała i indywidualnych preferencji. Kluczowa korzyść to w tym przypadku znaczna utrata zbędnej tkanki mięśniowej, co skutkuje zmniejszeniem ryzyka nadciśnienia i podwyższonego cholesterolu. Poza tym zwiększa się kondycja i odporność na sytuacje stresowe. Pamiętajmy o tym, że brak ruchu przynajmniej w stopniu umiarkowanym może skutkować nieprzyjemnymi kłuciami w sercu, które z czasem prowadzą do choroby wieńcowej. 

Drugim elementem dbania o serce powinno być zdrowe odżywianie. Chodzi o to, aby codzienna dieta była bogata w produkty pozbawione szkodliwych tłuszczów nasyconych i cholesterolu, czyli warzywa, owoce, chude mięso (np. drobiowe), ryby morskie, pieczywo pełnoziarniste i wyroby oparte na węglowodanach złożonych (gwarancja utrzymania BMI na optymalnym poziomie). Absolutną podstawą jest też unikanie fast foodów oraz słodkich napojów gazowanych. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 × dwa =