Prędzej czy później większość firm staje przed koniecznością podjęcia współpracy z drukarnią. Dzieje się tak, gdyż wiele sposobów na promowanie swoich usług czy produktów odbywa się poprzez materiały drukowane. Obecna technologia jest tak rozwinięta, iż w zasadzie jesteśmy w stanie wydrukować cokolwiek sobie wymyślimy, na dowolnym podkładzie, w dowolnych rozmiarach, itd. Jednym z najpopularniejszych zamówień, które składamy w drukarni są wizytówki firmowe. Zazwyczaj zamawiamy je w początkowym okresie rozwoju firmy, by z czasem zlecać dodruk. Często zamawiamy kolejne partie dla nowego pracownika lub nowego stanowiska czy działu w firmie. Prężnie rozwijające się marki co jakiś czas pracują nad opracowaniem systemu identyfikacji wizualnej, co wiąże się ze zmianą grafiki i oprawy również na wizytówkach.
Często drukarnie dostają zamówienia na plakaty, zwłaszcza od firm ze świata rozrywki. Nakłady takich plakatów może nie są duże, ale każde wydarzenie wymaga nowego plakatu. Drukowanie plakatów jest obecnie dość modne, choć kosztowne – nie tylko ze względu na niewielkie nakłady ale i konieczność zatrudnienia grafika i opracowania projektu każdego plakatu osobno. Jednak, dobrze zrobiony plakat to duża siła przyciągnięcia potencjalnych odbiorców. Korzystają z tego także firmy, które za pomocą plakatów reklamują swój biznes. W ich przypadku wystarczy jednej projekt, by drukować dowolną liczbę plakatów w różnych rozmiarach. Potem wystarczy tylko zadbać o ich odpowiednią ekspozycję w miejscach, gdzie mogą je zobaczyć przyszli klienci.