Lokale użytkowe mogą stanowić doskonale źródło dochodu pasywnego. W szczególności, jeśli zlokalizowane są w dużym mieście. Bliskość centrum to dodatkowy atut. Jednak nawet doskonale usytuowany lokal nie oznacza, iż klienci sami będą się zgłaszać z ofertami. W tym celu miejsce należy odpowiednio przygotować, tak, by robiło jak najlepsze wrażenie. Warto podkreślić jego atuty, zarówno te wewnątrz, jak też w trakcie spotkania wskazać zalety, które mogą pomóc w prowadzeniu konkretnej działalności, zależnie od klienta.
Tak na prawdę rynek lokalu użytkowych, czy komercyjnych jest mocno rozwinięty. A to oznacza sporą konkurencję. Z drugiej natomiast strony wiele firm działa już w swoich lub wynajmowanych przestrzeniach. W pierwszej jednak kolejności, jeśli ktoś planuje wynajmować lokal, powinien określić, do jakiego typu działalności miejsce się nadaje. Nie w każdym lokalu można na przykład prowadzić sklep, tak samo spożywczy, jak też innego rodzaju. Także różnego typu salony usługowe, jak fryzjerskie wymagają odpowiedniej ilości miejsca i dodatkowego zaplecza sanitarnego i roboczego. Warto pomyśleć, jakich klientów interesują lokale do wynajęcia Poznań, jako obszar dobrze rozwinięty gospodarczo, wiąże się także ze sporą liczbą przedsiębiorców. Dlatego w drugiej kolejności trzeba jasno ustalić warunki korzystania z lokalu. A przede wszystkim uzgodnić, jaki, ewentualny zakres prac najemca może przeprowadzić oraz w jaki sposób zostanie to rozliczone. W przypadku większej ilości prac, można potraktować je jako wpłata na poczet kaucji.