Co do diety powinni dodać sportowcy?

Dieta u osób zawodowo zajmujących się sportem i trenujących na poziomie profesjonalnym wygląda inaczej w porównaniu do jadłospisu przeciętnego amatora ruchu. Szczególną rolę przywiązuje się w niej do dopasowania jej do genetyki sportowca, jego budowy ciała, ruchu poza treningowego (ile przechodzi dziennie kroków, czy w ciągu dnia poza ćwiczeniami jest aktywny czy też nie), a także płci, trenowanej dyscypliny czy wieku. To wszystko brane musi zostać pod uwagę podczas tworzenia diety dla osoby wyczynowo uprawiającej sport, dzięki czemu jadłospis jest dopasowana do niej pod każdym możliwym kątem.

Idealna dieta dla profesjonalnego sportowca

Nawet jeśli sportowiec ma predyspozycje do wykonywania swojej dyscypliny i regularnie trenując sprawdza się w niej dobrze, to bez prawidłowego żywienia nie osiągnie maksymalnych wyników. W konsekwencji też poczuć się może przemęczony, przetrenowany, a jego możliwości i forma zaczną spadać. Jedzenie jest dla nas paliwem i to ono zapewnia energię oraz precyzję działania, dlatego też należy zadbać o to, aby paliwo to było najwyższej jakości.

Białko, węglowodany czy zdrowe tłuszcze (szczególnie nienasycone kwasy tłuszczowe) powinny być dostarczane w zbilansowanych wartościach.
Świetną przekąską dla sportowców są batony proteinowe bez cukru – żywność ta oparta wyłącznie na naturalnych wsadach zapewnia dodatkowy zastrzyk energii i pozwala działać dalej.

Oczywiście inne składniki trenujący spożywać winien przed treningiem (najlepiej te oparte na węglowodanach prostych, które szybko się rozkładają) a inne po aktywności (nabiał, produkty zapewniające wartościowe białko). Inne ważne produkty można znaleźć na http://24fitclub.pl/energia-i-fitness/.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 × 5 =