Zakupy to w pewnym sensie część życia każdego z nas, gdyż to dzięki tej swego rodzaju aktywności jesteśmy w stanie pozyskiwać konkretne dobra pomagające nam w codziennym funkcjonowaniu. Bardzo często udajemy się po nie do galerii, w której to działa wiele lokali handlowych zajmujących się sprzedażą różnorodnych towarów. Takie miejsca są publiczne, a więc niestety dużo bardziej narażone na zagrożenia spowodowane chociażby przez pożar. Dlatego każda odpowiedzialna osoba podejmująca się najmu takiego lokalu i udostępniająca go odwiedzającym, powinna zadbać o kwestie PPOŻ oraz BHP. Dlaczego jest to tak ważne?
Użytkując lokal w galerii trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że podlega on stosownym przepisom prawa, które jasno wskazują wymagania jakie powinien on spełniać. Chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo i higienę pracy, a także skuteczną ochronę przeciwpożarową. Zgodnie z przepisami każdy najemca musi zatroszczyć się o takie kwestie jak wyeliminowanie wszelkich niebezpiecznych zdarzeń, do których zaliczymy chociażby obecność w powietrzu szkodliwych pyłów lub gazów, a także zapewnienie właściwych warunków do korzystania z lokalu, zarówno przez pracowników jak i klientów. Będzie to m.in. optymalna temperatura wewnątrz, zabezpieczenie przed wilgocią oraz efektywna wymiana powietrza. Z kolei w kwestii ochrony przed pożarem wymagane są przykładowo zagwarantowanie odpowiednich instrukcji postępowania, wytyczenie drogi ewakuacyjne, odpowiednie oznakowanie miejsca, a także wyposażenie go w urządzenia przeciwpożarowe, takie jak hydranty oraz gaśnice. Niezbędne może okazać się też skompletowanie odpowiedniej dokumentacji świadczącej o standardach. We wszelkich działaniach związanych z przystosowaniem konkretnego lokalu może pomóc firma taka jak https://www.nofire.pl/, realizująca kompleksowe usługi w tym zakresie.