Z reguły usterka komórki oznacza konieczność udania się do serwisu. Elektronika, jak i jej oprogramowanie są zwykle na tyle skomplikowane, że nie opłaca się ryzykować utraty gwarancji albo przynajmniej poważnego uszkodzenia sprzętu przy samodzielnej naprawie. Dotyczy to szczególnie Iphone’ów. Na szczęście, na rynku działa wiele serwisów GSM, tym bardziej w dużych miastach. Przykładowo, jeśli chodzi o serwis iPhone Poznań ma bardzo konkurencyjny rynek i warto o tym pamiętać, jeśli regularnie jest się klientem jednego, stałego serwisu.
W przypadku iPhone’ów, częstą kwestią, z którą przychodzą do serwisów użytkownicy tej marki, jest wymiana wyświetlacza. Współczesne telefony są dość delikatne w tym elemencie i nie trzeba wiele, żeby na przykład dotyk zaczął funkcjonować nieprawidłowo. Cena naprawy zależy od tego, czy serwis używa oryginalnych części, a także od tego, czy wykonuje je od ręki. Oryginalne części są dość bezpiecznym rozwiązaniem. Przykładowo, cena takiej naprawy w poniższym serwisie https://iclinica.pl/produkt/wymiana-wyswietlacza-iphone-x-szybka-lcd/ to niecałe 1400 zł. W cenę wlicza się naprawa od ręki, lub ewentualnie dostarczenie i odbiór sprzętu przez kuriera bez dodatkowej opłaty, jeśli użytkownik nie jest w stanie dostarczyć go osobiście do serwisu.
Cenę podnosi też z reguły gwarancja. Optymalnie powinna ona trwać kilka miesięcy, jak w przypadku wspomnianego wyświetlacza. Zawsze bowiem może się zdarzyć, że serwis dokona naprawy niestarannie, a użytkownik dopiero po jakimś czasie jest w stanie stwierdzić, że nadal coś jest nie tak. Także w przypadku serwisu, mieszczącego się w innym mieście ważne jest, aby oferował on błyskawiczny odbiór i przesłanie z powrotem komórki bez dodatkowych kosztów.
Innym częstym rodzajem naprawy jest aktualizacja i wymiana oprogramowania. To usterka, która jest trudna do precyzyjnego zdiagnozowania przez użytkownika. Bywa, że dopiero w serwisie dowiaduje się on, że trzeba wgrać od nowa cały software. Wówczas naprawa może się przedłużyć, bo nie każdy serwis ma na stanie odpowiednie oprogramowanie własne. W kwestii software’u warto też poprosić specjalistów o pomoc, kiedy zachodzi potrzeba wykonania kopii zapasowej danych albo ich odzyskania, na przykład po mechanicznym uszkodzeniu telefonu. Zdarzają się też przypadki specyficzne, np. konieczność uzyskania kopii wysyłanych smsów, jako dowodu dokonania jakiejś czynności.
Wśród tzw. hardware’u zaś z pewnością najtrudniejszą rzeczą jest wymiana płyty głównej bądź jej podzespołów. Na płycie głównej znajdują się wszystkie najważniejsze mechanizmy, sterujące telefonem. To wpływa na stopień jej skomplikowania. Może się wręcz okazać, że koszty naprawy okażą się zbyt wysokie w porównaniu do wartości telefonu po paru latach użytkowania. Oczywiście, gdy telefon jest w naprawie, to z jakiegoś warto korzystać – w serwisie warto spytać się, czy na czas dłuższej naprawy udostępniają telefon zastępczy. Obecnie jest to bardzo częste udogodnienie.